سیم و کابل سیمند کابل

تولید کننده سیم و کابل درون چاهی ، نیمه افشان ، افشان ، سکتور ، کابل چاه آب شرب

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

کابل های کواکسیال

کابل های کواکسیال

کابل های کواکسیال

 

یکی از مهمترین بسترهای انتقال سیگنال و داده در پروژ های شبکه مخابراتی و محیط های دیگر، کابل کواکسیال   ” Coaxial Cable  ” و یا کابل هم محور می باشد. این نوع کابل ها از سال 1936 برای انتقال داده های مختلف به کار گرفته شده اند. در این نوع کابل ها دو سیم تشکیل دهنده یک زوج، از حالت متقارن خارج شده و هر زوج از یک سیم در مرکز کابل و یک لایه مسی بافته شده ” اسکرین ” در اطراف آن تشکیل می گردد. در کابل های کواکسیال عایقی پلیمری دو هادی را از یکدیگر جدا می کند.

 

کابل کواکسیال چیست ؟

کابل کواکسیال یا کابل هم محور که به انگلیسی   Coaxial cable نیز  نامیده می شود ، کابلی است دارای یک رسانای داخلی  ” هادی ”  که توسط عایقی از جنس پلیمر   ” عمدتا پلیمر پلی اتیلن ”  پوشش گردیده است.  بر روی عایق لایه مسی بافته شده ( اسکرین ) قراردارد که هدف استفاده از آن حذف میدان های الکتریکی خارج از کابل می باشد. همه این اجزاتوسط لایه ای پلیمری عمدتا” از جنس پی وی سی روکش   می گردند.

این کابل ها برای انتقال فرکانس صوتی خصوصا” گیرنده ها و فرستنده ها ، کامپیوتر و ارتباطات رادیو و تلویزیونی مناسب می باشند .

 

کاربرد کابل کواکسیال

از کابل کواکسیال در مسافت های بلند برای ایجاد ارتباط بین شبکه های رادیویی ، شبکه های تلویزیونی و شبکه های تلفنی  و از کابل کواکسیال کوتاه برای ارتباط بین تجهیزات تصویری خانگی و اندازه گیری الکترونیکی و از کابل کواکسیال میکرو در تجهیزات نظامی و دستگاه های اسکن مافوق صوت استفاده می گردد.

البته اغلب از این کابل جهت حمل سیگنال از آنتن به گیرنده، از ایستگاه تلویزیونی به  گیرنده های تلویزیون و از دکل رادیویی به گیرنده رادیویی و موارد مشابه استفاده می شود.

 

لینک کوتاه شده این صفحه : https://www.simandcable.com/simandFcuU3
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
simand cable

پلیمرها در صنعت سیم و کابل

پلیمرها به دلیل نارسایی الکتریکی در ساختار سیم و کابل های الکتریکی ، کابل های مخابراتی و … مصارف گسترده دارند . در یک مدار الکتریکی ، عایق وظیفه ممانعت از تماس و برقراری اتصال الکتریکی بین هادی در رشته سیم ها را بر عهده دارد . بر این اساس بسته به نیاز ویژه هر سیستم از گازها ، مایعات و جامدات می توان به عنوان عایق استفاده کرد . با وجودی که وظیفه عایق ، محدود کردن جریان برق از هادی به زمین و یا پتانسیل پایین تر است ، عایق های جامد نقش حفاظ الکتریکی / مکانیکی را نیز دارند . در سیم ها و کابل های فشار ضعیف ، عایق های جامد معمولا” علاوه بر خواص الکتریکی ، خواص مکانیکی مناسبی را نیز دارا هستند .

در هر وسیله برقی ، سیستم عایق بندی قابلیت اعتماد آن وسیله را تعیین می کند و نوع و کیفیت عایق بر قیمت ، وزن و کارائی وسیله تاثیر گذار خواهد بود . برای عایق بندی سیستم های برقی بندرت از یک ماده عایقی استفاده می شود و معمولا” چندین عایق مثل کاغذ ، فیلم ، نوار ، لاستیک ، روغن و … به صورت سری مورد استفاده قرار می گیرد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
simand cable

ده شرکت برتر تولید کننده سیم و کابل در دنیا

 امروزه تولید سیم و کابل برق یکی از مطلوب ترین صنایع از نظر اقتصادی شناخته می شود . افزایش فزاینده تجهیزات الکتریکی در زندگی رومزه باعث رشد اقتصادی این شاخه از تولید در کل دنیا می باشد .

شرکت های فعال در صنعت سیم و کابل در هردو زمینه فروش سیم و کابل و نیز ساختار به صورت چشمگیری شکوفا شده اند .

نوع محصولات اساسی ترین عامل معروفیت جهانی شرکت های تولیدی سیم و کابل است .

در فهرست زیر نام 10 تولید کننده جهانی برتر سال 2018-2017 در زمینه سیم و کابل آمده است .

لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به درآمد و تعداد پرسنل مربوط به سال 2010 میلادی است .

10- poly Cable   – هند – 8000 نفر پرسنل – درآمد 79/0 میلیارد دلار

9- Far east Cable  – چین – 10000 نفرپرسنل – درآمد 2/2 میلیارد دلار

8- walsin  – نایوان –  7000 نفر پرسنل – درآمد 5/2 میلیارد دلار

7-  Furukawa Eelectric – ژاپن – 44853 نفر پرسنل  + درآمد 1/3 میلیارد دلار

6- Sauth Wire  – ایالت متحده آمریکا – 4100 نفر پرسنل – درآمد 9/3 میلیارد دلار

5- General Cable – ایالت متحده آمریکا – 11700 نفر پرسنل – درآمد 9/4 میلیارد دلار

4- Ls cable and System  – کره جنوبی – 9168 نفر پرسنل – درآمد 8/5 میلیارد دلار

3- Sumitomo Electric Industries  – ژاپن – 12000 نفر پرسنل – درآمد 8/5  میلیارد دلار

2- Nexans – فرانسه – 25000 نفر پرسنل – درآمد 3/7 میلیارد دلار

1-Prysiam Group  – ایتالیا – 22000 نفر پرسنل – درآمد 9 میلیارد دلار

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
simand cable

swrcable

کاتلوگ swrcable

در فرآیند انتقال آب از چاه به مراکز مصرف سه عامل الکتروپمپ، کابل و مفصل ارتباطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌نحوی‌که عدم وجود کیفیت در هریک از این عوامل منجر به ایجاد اشکال در فرآیند می‌گردد. طی سال‌های اخیر با رواج استفاده از کابل‌های با عایق و روکش پی . وی . سی و عدم کیفیت مطلوب این محصولات آمیزه‌های پلیمری جدید جایگزین گردیده است. بر این اساس شرکت آروین الکتریک پارس با بررسی اشکالات و ضعف‌های موجود در کابل‌های رایج بازار مصرف، آمیزه پلیمری جدیدی را با عنوان SWR تولید و ارائه نمود. با  بهره‌گیری از این آمیزه‌ها نسل اول کابل‌های SWR نیز تولید و با بازار مصرف ارائه گردید.

تعامل پیوسته با کارشناسان شرکت آب و فاضلاب و بررسی کیفیت کارکرد محصولات در نهایت منتهی به تولید کابل‌هایی با ویژگی منحصر بفرد گردید که هم‌اکنون در بسیاری از چاه‌های آب شرب کشور مورداستفاده قرارگرفته و رضایت بسیاری از مشتریان را جلب نموده است.

آمیزه‌های پلیمری SWR حاصل بیش از چهار سال فعالیت تحقیقاتی و انجام آزمون‌های مختلف بررسی رفتار کابل در شرایط محیطی متنوع همچون آب‌های معمولی، حاوی املاح و کلردار در محدوده دمایی مختلف تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد و نیز پایش مداوم نتایج بررسی میزان مقاومت عایقی کابل‌های نصب‌شده در چاه و انجام آزمون‌های میزان جذب آب، کهنگی، میزان استقامت کششی و… می‌باشد.

در فرمولاسیون جدید آمیزه‌های SWR، ویژگی‌های جدیدی جهت ارتقاء سطح سلامت مصرف‌کنندگان مدنظر قرارگرفته است. ویژگی‌هایی همچون کاهش مقدار عناصر مضر آلاینده و فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم و کاهش مهاجرت این عناصر به داخل آب شرب، که توسط مراجع مسئول بررسی و مورد تائید قرارگرفته است. این نوآوری در معتبرترین آزمایشگاه‌های مرجع کشور بررسی و تائید گردیده که این امر منجر به ثبت اختراع این آمیزه‌ها شده است.

شرکت آروین الکتریک پارس – سیمند کابل – در حال حاضر به‌عنوان تولیدکننده انحصاری کابل‌های SWR اقدام به عرضه این محصولات به بازار مصرف می‌نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
simand cable

آشنایی با پلیمر پلی وینیل کلراید یا PVC مورد استفاده در سیم و کابل

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید پر مصرف ترین پلیمر گرمانرم در صنعت سیم و کابل طی چند دهه اخیر بوده است . بیشترین مصرف آن  در عایق و روکش ( غلاف ) سیم و کابل های فشار ضعیف که در دما و شرایط معمولی کار می کنند است . هزینه کم مواد و فرآیند ، کارایی مناسب ، ویزگی های مکانیکی خوب در دمای کارکرد ، مقاوت در برابر برخی از حلال ها و مواد شیمیایی و از همه مهمتر مقاومت آن در برابر گسترش آتش به دلیل ویژگی خود خاموش کنی آن در صورت حذف شعله ، از مزایای مهم این پلیمر به شمار می رود .

البته در ولتاژهای بیش از یک کیلوولت به دلیل افت دی الکتریک استفاده از این پلیمر مناسب نمی باشد .

پلیمر PVC در اترها ، دی اکسانها 1 ، تتراهیدروفیوران 2 ، استون 3 ، سیکلوهگزانون 4 ، نیتروبنزن 5 و حلال های کلره حل می شود . اغلب در ساختار این پلیمر از مواد نرم کننده برای مصارف مختلف استفاده می شود و در نتیجه خواص آن بستگی زیادی به نوع و میزان استفاده از این افزودنی ها بخصوص نرم کننده ها دارد .

اسیدها ، قلیاها و اکسید کننده ها مانند اسید کرمیک 6  برروی PVC بی اثر می باشند به همین جهت از این پلیمر جهت پوشش مخازن ضد اسید استفاده می شود .

مقاومت این پلیمر در برابر حرارت و نور ماوراء بنفش در مقایسه با سایر پلیمرها کمتر است .

از این پلیمر در اغلب صنایع خصوصا” صنایع ساخت کف پوش ها ، سیم و کابل ، لوله ، شیلنگ و … استفاده می گردد .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
simand cable

مقایسة آلومینیوم و مس در هادی‌های الکتریکی

آیا آلومینیوم رقیب جدی برای مس است؟

 

با افزایش قیمت تجهیزات تولیدی و افزایش هزینه‌های ساخت و نگهداری، ضرورت جستجوی یافتن مواد جایگزین برای تولیدکنندگان سیم وکابل که نگرش خاصی به هزینه‌ها دارند ، روزبه‌روز به امری حیاتی مبدل می‌شود. یکی از این مواد جایگزین، یعنی سیستم آلومینیومی، طی سال‌های اخیر در صنایع ساختمانی موردتوجه بسیار واقع‌شده است، خصوصاً اینکه قیمت مس مستمرا”روندی فزاینده داشته ، درحالی‌که بازار آلومینیوم و قیمت آن از اثبات نسبی بیشتری برخوردار بوده است . مسئلة قیمت به‌تنهایی دلیل قانع‌کننده‌ای برای این واقعیت است که چرا هادی‌های نسل اخیر آلومینیومی دارای شرایط مناسبی برای عرضه می‌باشند . در زمان بررسی و تحقیق مربوط به این مقاله   ( اکتبر سال 2011 ) برای خرید سیم مسی باید تقریباً بین 25 تا 40 درصد بیش از قیمت سیم آلومینیومی پرداخت شود ، بنابراین شگفت‌آور نیست که ملاحظه کنیم تعداد زیادی از مهندسین امکانات و عملکرد سیم‌کشی با کابل آلومینیوم را در دست بررسی قرار دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
simand cable
تقاضای آینده مس

تقاضای آینده مس

تقاضا برای مس می تواند افزایشی بین 213 تا341 درصد تا سال2050 داشته باشد و پیش بینی می شود این میزان منجربه تقاضای 4/2 درصدی در انرژی مصرفی در جهان شود.

تقاضای جهانی برای مس می تواند افزایشی بالغ بر 341درصد تا سال2050داشته باشد و مصرف انرژی احتمال افزایشی را به همراه این افزایش تقاضا به دنبال خواهد داشت که در پی تحقیقات اخیر احتمالا افزایش 4/2 درصدی مصرف انرژی در سال2050 نتیجه آن خواهد بود. فعالیت های تدبیری برای جلوگیری از چنین تغییرات عظیم می تواند شامل توسعه بازیافت مس و به کارگیری فناوری های تجدید پذیر باشد.

نگرانی های فزاینده ای در مورد تامین مس برای آینده وجود دارد.این فلز برای هدایت گرما و برق ، به عنوان یک کالای ساختمانی و آلیاژ فلزات در سطح وسیع برای تجهیزات برقی و الکترونیکی مورد استفاده قرار       می گیرد. در واقع مس یکی از پرکاربردترین فلزات است که تقاضا برای آن با رشد جمعیت و توسعه اقتصادی افزایش می یابد. هرچند که فلز مس توسط جوامع بشری دست کم از10000سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است، بالغ بر95%کل مس حفاری شده تا سال 1900 استخراج شده و بیش از نیمی از مس حفاری و ذوب شده در ربع قرن اخیر نیر استخراج گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
simand cable